Just take The London Express! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Frederiqueasanintern - WaarBenJij.nu Just take The London Express! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Frederiqueasanintern - WaarBenJij.nu

Just take The London Express!

Door: Frederique

Blijf op de hoogte en volg

25 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi Lieve Lezers,

Hoe gaat het daar zo in Nederland? Hier gaat het prima, woon hier nu bijna 90 dagen en vermaak me echt nog elke dag prima.
Om te beginnen met het weer, dat is hier bagger. Zoals ik al eerder zei, is het hier mega koud en op dit moment is het donker en regent het. Gelukkig ben ik vandaag lekker een dagje vrij om aan mijn schoolproject te werken.. Jammer genoeg zit daar niet echt vaart in. Op een of andere manier heb ik niet echt veel inspiratie om te beginnen aan een GOED stuk. Maar dat komt vast wel! Volgende week heb ik namelijk weer een gesprekje met mijn schoolbegeleider, dan kunnen we er even goed over praten.

Op stage gaat alles verder goed. We zijn echt heel goed bezig met de blog. Lindsey en Carlee gaan namelijk volgende week weg, dus moeten we voor hun vertrek alles tot in de puntjes klaar hebben.

Afgelopen weekend was weer druk, maar heb me goed vermaakt met mijn vriendinnen. Vrijdag wilde ik naar het werk naar Lieve gaan, echter, was er weer gedoe met de metro dus moest ik overstappen en verder reizen met de bus. Zoals ik al wist, zijn bussen en ik geen goede combinatie. Wat afgelopen weekend ook weer bleek, aangezien ik de verkeerde bus pakte in de verkeerde richting.
Wat resulteerde dat ik 2 uur later weer op mijn beginpunt op Earls Court (is een underground station) was.
Maar goed whatever, dat mocht de pret niet drukken. Lieve en ik hebben die avond een goede chillavond gehad. Maskertjes, nagellak, chocolade pepernoten en De Lama’s brachten een heerlijke ontspannen avond. Wat we ook nodig hadden want zaterdag om 08.00 vertrok onze trein naar Manchester. Samen met Janne hebben we een lekker dagje gehad in een andere stad. We hebben de kerstmarktjes afgelopen (de eerste die ik had gezien dit jaar), lekker gegeten, geshopt en drankjes gehad in het Hard Rock Cafe.
Dat was trouwens de eerste keer dat ik daar geweest was. En het was MEGA druk. Maar wel leuk. En ze hadden lekkere cocktails! Manchester is wel heel anders dan Londen, echt heel anders. Ik vind Londen veel leuker, de stad is bruisender en er is veel meer te zien. Na zo’n 8 uur te hebben gespendeerd in de stad, waar Daley nu woont, zijn we de bus weer ingestapt naar onze stad. Verkeerde keuze, want de busrit duurde zo’n 4.5uur! Nou dan ben je dus wel echt heel erg gaar…

Zondagmiddag stond in het teken van de website die Lieve en ik hebben opgericht en schoolwerk. Gezellig met Lindsey en Lieve heb ik dan ook gechilled in de Starbucks bij mij om de hoek.
O trouwens, ik heb nog niks verteld over onze website. Als je even wilt kijken: www.thelondonexpress.weebly.com.
Het is een website voor studenten/werkenden die voor een bepaalde/onbepaalde tijd naar Londen gaan verhuizen. We willen hen klaarstomen, zodat ze mega goed voorbereid naar de stad toe komen. Ook geven we op deze website informatie over huisvesting, openbaar vervoer, activiteiten etc. Hij is nog onder constructie, dus als je nu een kijkje neemt, vind je ook nog een groot aantal lege pagina’s.
Maar wij doen ons best!
Zondagavond ben ik met mijn lieve vriendinnen naar een geweldig steakhouse geweest genaamd, Steak & CO. Dit was nog voor Lieve’s bday, van een maand geleden. We hebben heerlijke steaks gehad en de sfeer zat er dan ook goed in. Ik was dan ook zeker weer opgeladen en klaar voor een nieuwe, maar ook drukke week. Met veel activiteiten; schoolwerk, stage, vriendinnen, sporten, etentjes, Londen en noem het maar op.

Ennnn natuurlijk voor Papa en Floris die mij aankomend weekend gaan bezoeken! Ik kijk er naar uit. Er staan namelijk al weer een tal van leuke uitjes op het programma voor dat weekend! Wat? dat lees je volgende week.

Liefs uit Londen,

Fred

  • 25 November 2014 - 18:01

    Diana :

    Leuk weer van je te lezen! Geniet van de sfeervolle dagen voor kerst! En fijn weekend met A en F! X

  • 25 November 2014 - 18:39

    A3aan:

    Lieve fré, ook je broer en ik kijken er naar uit! CU snel!!

  • 25 November 2014 - 23:53

    Brigitte:

    Grappig ik ben voor onze school ook een website aan het vullen , maken, beheren.
    Pffff best veel werk.
    Ik ga nu even chillen en jullie website bekijken.

    In Nuenen .....sorry scheen de zon vandaag.

    Groetjes van iedereen van Lobroec 3

  • 28 November 2014 - 13:07

    M:

    Hoi Frederique heel veel plezier met de mannen.
    Deze week was je moeder hier hebben heerlijk bij gekletst.

    Heel fijn weekend geniet er van.

    Lfs Marleenl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ik ben een negentien jarige, BDK-MER student uit Nuenen die vijf maanden stage loopt in London. Ik loop stage bij een PR-Agency. Ik wil graag jullie allemaal mee laten genieten van de DO's and DON'T'S in London. Daarnaast wil ik jullie ook vertellen over mijn dagelijkse werkzaamheden etc op mijn stageplek. Veel lees plezier! Love, Fred

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 11595

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 23 Januari 2015

Buitenlandse stage - Londen

Landen bezocht: