Daar gaat ze... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Frederiqueasanintern - WaarBenJij.nu Daar gaat ze... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Frederiqueasanintern - WaarBenJij.nu

Daar gaat ze...

Door: Frederique

20 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve luitjes,

Allereerst mijn oprechte verontschuldigingen voor het feit dat mijn blog van afgelopen dinsdag niet live is gegaan.. Heb een hele drukke, hectische week achter de rug dus vandaar. Kreeg van veel mensen ook te horen of ik nog wel in leven was vanwege het feit dat ik niks gepubliceerd had, dus bij deze: JA IK BEN ER NOG!

Zo is mijn stage nu afgerond.. of ja afgerond, mijn mee werken zit erop, maar mijn project nog niet. Afgelopen vrijdag was mijn laatste daggie en daar was ik echt heel erg blij mee. Twintig weken fulltime in een Engels bedrijf werken is toch wel weer andere koek, ik kan dan ook echt niet wachten om straks weer lekker 24/7 Nederlands te spreken, te luisteren, te schrijven, te lezen en vooral ook te denken. En dat is dan vanaf aanstaande zaterdag zo ver, want dan vlieg ik weer terug naar ons kikkerland.

De laatste weken zijn me goed bevallen, al hoe wel ik nu wel denk van nou okey ik wil nu wel naar huis... Mijn laptop heeft het namelijk begeven (ja alweer). Heb volgens mij afgelopen weekend een virus gedownload, dus ik kan niet zoveel meer. Wat echt goed janken is, want nu moet ik mijn tijd dus hier maar 'uitzitten'.

Maar goed, de laatste dagen op stage waren dus ook erg hectisch. Vorige week kwam de nieuwe intern er, Jen, zij is de vervanger van Lindsey en Carlee en ik had het voorrecht om haar in te gaan werken. Weer een Amerikaanse, yeah!
Op mijn laatste daggie heb ik lekker 'getrakteerd' op roze koeken en stroopwafels. Allebei van de HEMA, want daar waren we het weekend ervoor geweest. Wanneer je je waant in de HEMA bij Kingston, lijkt het net of je een Nederlandse HEMA binnen loopt. Alles is identiek! Zelfs de werknemers dragen precies dezelfde HEMA outfits en ook de kassa's en de grijze vloer deden me denken aan thuis.

Afgelopen zaterdag heb ik samen met Lieve nog een snel rondje London gedaan, even de dingen bekeken die we nog niet gezien hadden. Zoals, Portobello market, Notting Hill, Primrose Hill en het beruchte platform 9 3/4. Dat is waar HARRY door de muur gaat, wanneer hij naar Hogwarts vertrekt!

Maar goed, Vanavond ga ik nog lekker genieten met mijn vriendinnetjes, lekker uiteten bij het pannenkoeken huis en ook morgen ga ik nog gezellig met mijn collega's uiteten - voor de laatste keer.
En dan komt Lotte donderdag en Sab vrijdag en dan vliegen we zaterdag naar huis.

Dit is dus ook hoogstwaarschijnlijk mijn aller, aller, aller, aller laatste blog vanuit LDN.

Ik ga het hier missen, maar ik kan ook echt niet wachten om weer thuis te zijn!
Om thuis weer nieuwe doelen te stellen, nieuwe plannen te maken voor de toekomst en ook om een minor te zoeken voor 2015, want ja... dat is het volgende echte schoolproject wat er aan zit te komen en ik kan niet wachten om mij te gaan specialiseren.
Maar vooral terug te kijken op een super tijd, die natuurlijk af en toe ook wel eens wat minder super was, maar dat is het leven.

Lieve kus,

Zie jullie in Holland.

Frederique

XXXXX

• 20 Januari 2015 - 13:14

Adriaan:

Fré, heb t al eens eerder gezegd, we zijn ongelooflijk trots hoe jij jezelf daar hebt ontwikkeld; als meisje heen vertrokken, als "wereldburger" weer terug. Super!!
    Zijn overigens ook weer blij als je weer thuis bent, beetje reuring kan geen kwaad

• 20 Januari 2015 - 20:52

Tineke Gebbeken:

Lieve Frederique, dank voor je verhalen en dat we zo een beetje met je mee konden leven. Nog een paar goede dagen gewenst in London en voor straks een goede thuisreis gewenst!

Groeten van Tineke, Erik en Viktor

• 24 Januari 2015 - 07:19

Nell En Niek:

Lieve Frederique, wat heb je ons laten meegenieten de afgelopen maanden! Goeie reis vandaag en wel thuis. Liefs, Nell en Niek