Fred wishes you a Merry Christmas - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Frederiqueasanintern - WaarBenJij.nu Fred wishes you a Merry Christmas - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Frederiqueasanintern - WaarBenJij.nu

Fred wishes you a Merry Christmas

Door: Frederique

Blijf op de hoogte en volg

25 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo, daar ben ik weer. En vandaag niet vanuit Engeland, maar vanuit NUENEN. Want ja, ook ik ben naar huis gevlogen voor Kerstmis.

Omdat ik de blog op donderdag schrijf én er afgelopen week een hoop gebeurd is, hebben jullie vandaag lekker wat te lezen tussen alle Kerst Bedrijven door :).

Zo was het afgelopen weekend, me een weekendje. Mijn lieve vriendinnetje Manon, was uit Nederland overgekomen om gezellig een weekend bij mij te vertoeven in Londen. Echter, was dit weekend al redelijk volgepland, maar dat mocht de pret niet drukken.
Vrijdagavond hadden we namelijk het afscheidsdiner van Femke, die zou de maandag erop vertrekken (voorgoed, snik) om vervolgens in januari weer een half jaar stage in Barcelona te lopen.
We hadden gekozen voor onbeperkt sushi en dat lustte Manon ook wel, dus no problems.
In Camden, Londen, kennen ze geen mate en dus hadden we enorme sushi buik na drie uur onbeperkt sushi.

Zaterdagochtend was het vertrek van Lindsey, die ging back naar de VS voor … altijd. Manon en ik hadden om half acht de wekker gezet, om rond 9 bij Lindsey aan te komen en om vervolgens met veel koffers te slepen naar Heathrow. Dat was me een emotioneel afscheid. Ze had een brief voor mij geschreven in het Nederlands, echt heel erg lief!
Nadat we Lindsey af hadden gezet en mijn tranen weer gedroogd waren, gingen Manon en ik naar Westfield, om daar kerst inkopen te doen. Dit is een mega winkelcentrum.

s’avonds zijn we nog leuk naar de VictoriaSecret geweest en sliepen we bij Janne. Trouwens, om de kerstkado’s in te pakken hadden we ook plakband nodig. Daar heb ik, na lang zoeken, 1.50GBP voor betaald!! Wat een oplichterij, voor een miezerig rolletje..

Helaas mag ik geen logees meer over krijgen i.v.m. brandveiligheid… De wekker ging bij Janne rond 5 want Manon’s vliegtuig vertrok om 08.40. Erg chill dus allemaal. Manon had uiteindelijk rond kwart voor 7 de trein en om 7 uur lag ik weer in mijn bedje.

S'middags ben ik samen met Janne nog kerstmarktjes afgestrompeld, maar die kerstmarkten waren niet de kerstmarkten die wij voor ogen hadden, dus toen zijn we maar weer naar Westfield gegaan..
S’avonds alvast mijn koffer in gepakt en afscheid genomen van Fem, ook dat was weer emotioneel en daarna brak ik echt. Toen was het voor mij tijd om óók terug naar Nederland te gaan, naar mijn familie en vrienden. Dat was eigenlijk het allereerste momentje dat ik mij echt alleen voelde in alle dagen dat ik in Londen woon. Dit kwam waarschijnlijk ook omdat mijn Italiaanse kamergenote, Federica dat weekend ook Londen verlaten had en ik dus bijna alleen in het hele appartement zat. Gelukkig hoefde ik alleen maandag nog naar stage en kon ik dinsdag lekker in het vliegtuig stappen naar Nederland.
Afgelopen maandag was het wel echt heel erg druk op stage. Alles moest klaar gemaakt worden voor de alle kerstdagen en dat werd dus ook gedaan. Ben die dag een paar keer naar de postoffice geweest en heb enorm veel updates gedaan.

En toen werd ik dinsdag wakker, mega excited! Helaas vloog ik pas rond 19.00 wat ervoor zorgt dat je niet echt meer een dag hebt. Ook had ik een koffer ingechecked, wat er voor zorgde dat ik nog eerder naar het vliegveld moest. Eenmaal aangekomen in het vliegtuig zat ook Onno Hoes daar. Ja, wat die op de Ryan Air vlucht van Stansted naar Eindhoven deed?
Mama en papa haalden mijn op en die zeiden dat Onno het vliegtuig uitrende (ze wilden namelijk een foto’tje maken). Toen ik het vliegveld uit kwam en mama en papa zag, zag ik dat de tranen alweer bijna bij mama over haar wangen rolden. Wat is het eigenlijk toch ook emotioneel he, dat thuis komen?
Dinsdagavond heb ik thuis eerst nog gesmuld van papa’s heerlijke hutspot en daarna ben ik Carlijn en Kim wezen verrassen op het terras samen met Sabine en Danique. Die wisten ook echt niet wat hun over kwam haha, het enige wat er uit kwam was: ‘Maar Fre waarom dan, en tot wanneer blijf je hier dan?’ heel erg leuk.
Gistermiddag heb ik mijn lieve vriendinnetjes Fleur en Pien ook verrast, gezellig bijgekletst onder het genot van een heerlijk kopje groene thee. En gister ben ik natuurlijk ook nog even naar de kerk geweest samen met Quinci, papa en mama.

Al met al dus al een geslaagde kerst!

Wil bij deze jullie allemaal hele fijne dagen wensen, geniet ervan! Dat is wel wat ik namelijk geleerd heb in Londen.. Besteed heel veel tijd met mensen waar je van houdt voor het te laat is.
Liefs en misschien zie ik je hier nog eens.

Kus,

Frederique

  • 25 December 2014 - 14:10

    Nell En Niek:

    Lieve Frederique, jij ook hele fijne kerstdagen, geniet van de dagen thuis, iedereen de hartelijke groeten, liefs, Nell en Niek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ik ben een negentien jarige, BDK-MER student uit Nuenen die vijf maanden stage loopt in London. Ik loop stage bij een PR-Agency. Ik wil graag jullie allemaal mee laten genieten van de DO's and DON'T'S in London. Daarnaast wil ik jullie ook vertellen over mijn dagelijkse werkzaamheden etc op mijn stageplek. Veel lees plezier! Love, Fred

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 11555

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 23 Januari 2015

Buitenlandse stage - Londen

Landen bezocht: