After rain comes sunshine! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Frederiqueasanintern - WaarBenJij.nu After rain comes sunshine! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Frederiqueasanintern - WaarBenJij.nu

After rain comes sunshine!

Door: Frederique

Blijf op de hoogte en volg

28 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Wat een aparte afgelopen week op stage was dit jongens... Helaas zat aan deze week een dikke negatieve rand. Maandag was mijn laptop op het werk kapot gegaan, het keyboard deed het niet meer. Dat was wel erg frapant, want toen ik het kantoor die vrijdag verliet was er nog niks aan de hand? Maar goed, IK had er dus teveel thee over heen geknoeid (onzin). En dat was het begin van een lange week.

Ik kreeg maandagmiddag een leen toetsenbord, je weet wel zo'n ding uit 2005, grijs met enorme knoppen. Lekker oldschool. Al even tijdje had wat problemen met mijn e-mailadres op het werk, ik hoorde van veel mensen dat zij mij een e-mail hadden gestuurd maar dat die niet door kwam. Dus, fijn! E-mail adres kapot. Met computerbedrijf aan de telefoon en ik achter mijn laptop en toetsenbord, is het e-mail adres toch weer een beetje tot leven gekomen. Wat er aan de hand was? Weet ik nog steeds niet. Ik ben ook echt benieuwd of hij morgen wel weer werkt.

Woensdag kreeg ik te horen dat ik de database niet goed genoeg had bijgewerkt, dat was waar, want ik vind dat zo'n saaie klus. Maar goed, ik wist ook niet dat het zo belangrijk was dat die database up-to-date was. Er waren namelijk ook nog andere en voor mij, leukere klussen die er op mijn to do list voor die weken stonden.

Naast deze nare ervaringen, was ik ook nog erg verkouden, poeh! Dan mis je mama wel. Trouwens, wisten jullie dat Amerikanen geen waterkokers kennen? Lindsey en Carlee vertelden mij dat zij altijd hun water opwarmden in een MICROWAVE?! Ik geloofde mijn oren niet, haha, grappig die mensen uit de US.
Oh en trouwens, Lieve en ik gaan hier naar de sportschool. Hoogstwaarschijnlijk vanaf morgen en ik heb er zin in. Alleen lopen naar het werk (alle roltrappen included) is niet genoeg meer!
Vrijdagavond na het werk, heb ik lekker een chilavondje gehad! Gezellig met Janne pizza gegeten thuis en daarna heerlijk filmpjes gekeken. Zaterdag gingen we namelijk naar Greenwich, dus een beetje katerloos was wel prettig.

Greenwich is een wijk in London, ofja, ja een wijk in London. Het ligt aan de Thames en is heerlijk rustig! We hebben er de hele middag rondgeslenterd, lekker wijntjes gedronken, marktjes bezocht en gewoon genoten van het weer (want het was hier toch echt droog en 18 graden). S'avonds gingen we uit... Whisky Mist stond op de planning, een club waar ook Beyonce dansjes heeft gedaan.
Dus wij, acht Nederlandse meiden en een Italiaan, klaar om te gaan! Whisky Mist is zo'n club waar je heerlijk overdressed heen moet. Af en toe is dat toch zo leuk he, maar daar moet je de juiste mensen voor kennen. Tafels in dat soort clubs kosten zo'n 500 (misschien meer)GPB per avond.

Zondag heb ik een lekkere childag gehad, samen met Femke heb ik lekker geluierd. S'avonds nog genoten van heerlijke tapas in een Mexicaans restaurant en toen was ik weer opgeladen voor de nieuwe week. Ohja, zondagmiddag is er ook een nieuwe Nederlandse jongen bij ons in het appartement gekomen, gezellig zo al die Nederlanders.

Maar goed, omdat het nu alweer dinsdag is en ik dus alweer twee dagen te laat ben met het posten van mijn geweldige blog, zal ik nog even kort samen vatten wat ik vandaag en gister zoal heb gedaan.

Gister, jawel, heb ik samen met Lieve een fitness abonnement aangevraagd. Op ongeveer 300 meter van mijn huis zit de EasyGym, ideaal! Ik ben dan ookal twee keer geweest, want ja nu moet ik alles uit mijn abonnement halen. Vandaag ben ik niet naar stage geweest, ik had gister met Edwina afgesproken even kei hard aan mijn project te gaan werken en dat heb ik dan ook gedaan. Op stage kom ik er namelijk echt NIET aan toe. Stage gister was goed, heb ook kleuren lenzen mee gekregen voor met Halloween, echter, krijg ik deze niet in want ja ik heb nog nooit lenzen gehad.. Dus ik heb nog drie dagen om te oefenen, want dan gaat het trick-or-threat feestje van start. Samen met een heleboel mensen die overkomen vliegen uit NEDERLAND. Dit wordt vervolgd.... als je het durft te lezen volgende keer....

Spookachtige groetjes.

P.S. IK ZIT HIER ALWEER TWEE MAANDEN!

  • 29 Oktober 2014 - 00:04

    A3aan:

    Wij zijn trots op je!!! Fredje in d'r uppie in die heule grote stad; voor jou, je weet bijna niet beter, inmiddels je hometown. Nog ruim 4 weken en Floris & ik mogen t ook meemaken! Suc6 meid! xxx

  • 29 Oktober 2014 - 15:08

    Shelby Mallo:

    Hallo,
    Ik heb net je blog gelezen en ik zou graag met je in contact komen. Ik ga zelf namelijk in februari stage lopen in Londen en ik zou het fijn vinden om wat informatie van je te krijgen over het openbaar vervoer, enz. Je kan me mailen op shelbymallo@hotmail.com als je daar zin/tijd voor hebt!

    Groetjes,
    Shelby Mallo

  • 01 November 2014 - 18:35

    Emmy:

    Heey lieve Fre, druk doende daar met wat tegenslagen, maar jij slaat je er wel doorheen ;) zo te lezen gaat het je goed af daar.leuke vriendinnen/ room mates. En dan dat andere leven in THE big city, wat een ervaring!! We duiken nu alweer november in ....donkere dagen maar als ik jou blog lees schijnt toch weer n zonnetje☺️ jeetje wat mag JIJ trots zijn op jezelf. We missen jou gezelligheid wel hier. Nog een fijne zondag en tot snel weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ik ben een negentien jarige, BDK-MER student uit Nuenen die vijf maanden stage loopt in London. Ik loop stage bij een PR-Agency. Ik wil graag jullie allemaal mee laten genieten van de DO's and DON'T'S in London. Daarnaast wil ik jullie ook vertellen over mijn dagelijkse werkzaamheden etc op mijn stageplek. Veel lees plezier! Love, Fred

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 11549

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 23 Januari 2015

Buitenlandse stage - Londen

Landen bezocht: